Klikni ovde za pomoć kod unosa

RASPORED DATOG AVANSA

 


Kod avansa koje uplaćuješ dobavljačima, Lidder će automatski (ako uključiš odgovarajuću opciju i povežeš stavke na dobavljačima) uplatu nekom dobavljaču za koju nemaš već proknjiženo dugovanje (neku kalkulaciju na primer) proknjižiti na kontu datih avansa. Za taj avans koji si uplatio, dobavljač ti može (ali i ne mora, ako će u istom poreskom periodu fakturisati robu) izdati fakturu za avans.
Knjiženje primljenih avansnih faktura, u Lidderu treba sprovesti kroz vrstu dokumenta "raspored datih avansa", koje se pokreće komandom Shift+A iz glavnog menija. Pokretanjem ove komande dobijaš spisak svih dobavljača kod kojih imaš uplaćen avans, odaberes dobavljača od koga si primio avansnu fakturu i pritiskom na enter dobijaš dokument raspored datog avansa. Kada popuniš dokument rasporeda datih avansa koji najčešće ima jednu, a ređe dve stavke iznosa avansa po poreskim tarifama, Lidder će automatski generisati nalog kojim će dati avans biti raspoređen sa generalno datih avansa na date avanse za koje je dobijena avansna faktura i pri tome će napraviti razgraničenje PDVa za fakturisani iznos. Ako za tog dobavljača uopšte nema proknjiženih datih avansa, Lidder će te o tome obavestiti ili tog dobavljača uopšte neće biti na spisku komitenata koje dobijaš nakon zadavanja komande Shift+A.
Detaljnije o avansima u poglavlju DODACI/AVANSI.